تعمیر24

عقب ماندن ساعت مایکروفر

بروز رسانی 2023/04/26
0 نظر
عقب ماندن ساعت مایکروفر

مایکروفرها امروزه به یک عنصر اصلی در آشپزخانه‌های مدرن ما تبدیل شده‌اند که پخت‌وپز را برایمان ساده کرده‌اند. یکی از موارد ضروری در مورد استفاده از مایکروفر، اطمینان از نمایش زمان صحیح حین کار است. ساعت روی مایکروفر نه تنها به شما کمک می‌کند تا زمان پخت را پیگیری کنید، بلکه به عنوان یک ابزار کاربردی برای آشپزخانه شما نیز عمل می‌کند. با این حال، مواقعی وجود دارد که عقب ماندن ساعت مایکروفر رخ می‌دهد که نیاز به تنظیم مجدد دارد. در این مطلب همراه ما تا این مشکل را مورد بررسی قرار دهیم.

البته زمان در اکثر مایکروفر و در همه سولاردام ها به شکل دیجیتال و در برخی مایکروفر ها به شکل آنالوگ و تایمری نمایش داده میشود.

اعداد روی صفحه نمایشگر مایکروفر چیست؟

بنابر نوع برنامه مورد نظر شما با تنظیم قدرت و زمان توسط برد اصلی شما اعداد خاصی را روی  صفحه نمایشگر مایکروفر و سولاردام خود مشاهده میکنید.

  1. این عدد میتواند به صورت معکوس (زمان) کاهش یابد و از 99 دقیقه فراتر نرود.
  2. این عدد میتواند بیشتر شود و ساعت را در حالت استندبای نشان دهد.

علت عقب ماندن ساعت مایکروفر برای نمایش ساعات شبانه روز

عقب ماندن ساعت مایکروفر و سولاردام بنا به دلایلی می‌تواند رخ دهد؛ اولین دلیل، نقل مکان کردن شماست.

مهاجرت یا موارد این چنینی می‌تواند باعث تغییر یا عقب افتادن ساعت مایکروفر شما باشد؛ زیرا دستگاه ساعتی را نشان می‌دهد که از پیش با منطقه‌ای که در آن ساخته شده، تنظیم شده است.

از طرفی دیگر، تغییر ساعت مایکروفر می‌تواند به علت قطعی برق باشد. در اینطور مواقع، ساعت به تنظیمات پیش فرض سازنده بازنشانی می‌شود. به هر حال، دلیل هر چه که باشد، تنظیم ساعت مایکروفر آسان است و تنها در چند مرحله ساده می‌توان آن را انجام داد.

نحوه تنظیم ساعت عقب افتاده مایکروفر

برای تنظیم ساعت مایکروفر، ابتدا باید دکمه ساعت یا زمان را روی صفحه کنترل پیدا کنید. هنگامی که آن را پیدا کردید، دکمه را فشار داده و نگه دارید تا صفحه نمایش شروع به چشمک زدن کند.

این عمل نشان می‌دهد که شما اکنون در حالت تنظیم ساعت هستید. سپس می‌توانید از صفحه شماره برای وارد کردن زمان صحیح استفاده کنید. اگر دستگاه دارای تنظیم AM/PM است، مطمئن شوید که زمان مناسب روز را انتخاب کرده‌اید. پس از وارد کردن زمان صحیح، دوباره دکمه ساعت یا زمان را فشار دهید تا تنظیمات تایید شود.

ذکر این نکته ضروری است که فرآیند تنظیم ساعت مایکروفر بسته به برند و مدل متفاوت است. همیشه قبل از اقدام به بررسی عقب ماندن ساعت مایکروفر و تنظیم آن، به دفترچه راهنما مراجعه کرده تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.

بخوانیم: علت روشن نشدن ماکروفر چیست؟

 

چرا ساعت ماکروفر کار نمیکند

چرا ساعت ماکروفر کار نمیکند

 

آیا ساعت مایکروفر شما به طور کلی از کار افتاده است؟

حال، فرض کنید مراحل بالا را دنبال کرده‌اید و همچنان متوجه شده‌اید که ساعت مایکروفر زمان درستی را نشان نمی‌دهد یا به طور کلی از کار افتاده است. اینکه چرا ساعت ماکروفر کار نمیکند باید بگوییم این مشکل می‌تواند به دلیل  خرابی برد اصلی مایکروفر، باشد.

اکثر مایکروفرها مجهز به یک باتری لیتیوم یونی کوچک هستند که به ساعت کمک می‌کند تنظیمات خود را حتی در صورت قطع برق حفظ کند. با گذشت زمان، این باتری می‌تواند شارژ خود را از دست بدهد و به طور کلی از کار بیفتد.

اگر مشکلی در صفحه دیسپلی یا ساعت دستگاه خود روبرو شدید میتوانید برای تعمیر مایکروفر در منزل با مرکز تعمیر24 تماس بگیرید.

علت عقب ماندن ساعت مایکروفر در زمان کار

در برخی مواقع در مدل های دیجیتال و تایمری زمانی را که مشخص میکنیم دستخوش تغییراتی در حین کار میشود این ایراد میتواند بخاطر:

  1. خرابی تایمر
  2. ایراد در ولوم سلکتور
  3. ایراد در برد فرمان
  4. مشکلات مربوط به آی سی
  5. نشت اشعه

این مشکل در سولاردام های الجی نیز در زمان استفاده مشاهده شده است در این صورت میتوانید برای تعمیرات سولاردام ال جی با نزدیک ترین نمایندگی تماس بگیرید.

سخن آخر متخصصین مایکروفر تعمیر24

ساعت مایکروفر جزو ضروری این دستگاه بوده و اطمینان از اینکه زمان درست را نشان می‌دهد، حیاتی است. با توجه به مواردی که در این مطلب خدمت شما عرض کردیم، می‌توانید به راحتی ساعت مایکروفر خود را تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که همیشه قبل از تلاش برای تغییر تنظیمات مایکروفر خود، به دفترچه راهنما مراجعه کنید.

در صورت نیاز به تعمیرات عقب ماندن ساعت مایکروفر یا هر نوع مشکل دیگر میتوانید از خدمات تعمیرات ماکروفر و سولاردام در تهران با مرکز تعمیر24 تماس بگیرید.

تعمیر24 دارای خدماتی:

تعمیرات مایکروویو ال جی در تهران:

خدمات سریع با استفاده از قطعات اورجینال دارای شناسه اصالت در تعمیر ماکروفر ال جی در نمایندگی تعمیر24 انجام میگیرد.

تعمیرات مایکروفر پاناسونیک در منزل:

تعمیر مایکروفر پاناسونیک توسط متخصصین ماهر در عیب یابی و رفع مشکل در محل باعث صرفه جویی زمان و هزینه شما خواهد شد.

تعمیر مایکروفر دلونگی در محل:

تعمیر مایکروفر دلونگی توسط تعمیرکاران دوره دیده و آشنا با فناوری های به کار رفته رفته در این مارک مرغوب ایتالیایی میتواند انتخابی هوشمندانه باشد.

اگر علاقمند بودید به اشتراک بگذارید
مطالب مرتبط شاید علاقمند باشید
نمایندگی تعمیر ماکروفر اسمگ

نمایندگی تعمیر ماکروفر اسمگ

راهنمای مشکلات و خدمات ماکروفر 4
3 ماه پیش
نمایندگی تعمیر ماکروفر منومستر

نمایندگی تعمیر ماکروفر منومستر

نمایندگی تعمیر ماکروفر منومستر با تکیه بر دانش و تجربه بالای متخصصین خود خدمات حرفه ای عیب یابی و رفع مشکل را در منزل/محل ارائه می دهد، تامین قطعات اصلی در شرکت تعمیر24 به عنوان نمایندگی خدمات پس از فروش انواع مایکروفر های صنعتی و خانگی منومستر در تهران انجام می گیرد. لازم است بدانید؛ تعمیرات […]

راهنمای مشکلات و خدمات ماکروفر 2
3 ماه پیش
نمایندگی تعمیرات ماکروفر در شهرری

نمایندگی تعمیرات ماکروفر در شهرری

اعزام سریع تعمیرکار از نمایندگی تعمیرات ماکروفر در شهرری به محل کار و منزل مشتریان باعث سریع و آسان شدن خدمات می شود، استفاده از خدمات در خانه بدون جابجا کردن دستگاه برای تعمیر ماکروفر و سولاردام در شهر ری باعث افزایش رضایت مشتری، کاهش هزینه های رفت و آمد است. استفاده از خدمات تعمیرات […]

راهنمای مشکلات و خدمات ماکروفر 2
5 ماه پیش

هیچ نظری وجود ندارد

تعمیر24

شرکت تعمیر24 با ارائه خدمات تخصصی تعمیرات لوازم خانگی با اعزام تکنسین، عیب یابی و تعمیرات لوازم منزل را در بیش از 80% مواقع بدون انتقال دستگاه به کارگاه در محل انجام می دهد.

لازم به ذکر است این مجموعه در راستای تسهیل خدمات و تعمیرات لوازم خانگی از سال 1383 شروع به فعالیت نمود. وجه تمایز تعمیر 24 سابقه خدمات نیست، ارائه بالاترین کیفیت به همراه گارانتی معتبر و استفاده از قطعات اصلی در کنار سرعت عمل و دقت، همواره سیاست این مجموعه است.

02166698370 با خدمات 24 ساعته در کنار شما هستیم!
تمامی حقوق این قالب محفوظ است