راهنمای مشکلات و خدمات ماکروفر

توصیه های پزشکی در استفاده از ماکروفر

توصیه های پزشکی در استفاده از ماکروفر

توجه به توصیه های پزشکی در استفاده از ماکروفر و سولاردام ها میتواند به بسیاری از نگرانی های شما خاتمه دهد، تقریبا پس از گذشت 30 سال از ورود مایکروفر ها به بازار ایران اکنون خیلی از افراد این دستگاه کوچک و پرکاربرد را در خانه خود استفاده میکنند.

توصیه های پزشکی در استفاده از ماکروفر چیست ؟

چنانچه در خانه خود مایکروفر دارید با این مقاله از تعمیر24 همراه باشید.

ماکروفر یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه و در عین حال چالشی‌ترین وسایل در میان لوازم خانگی است. سال‌ها است که استفاده از این وسیله با اما و اگرهای زیادی همراه است، تا جایی که نظرات در مورد استفاده از آن به دو دسته با نظرات کاملا مخالف تقسیم می‌شود.

گروهی از پزشکان معتقدند که امواج مورد استفاده در این وسیله برای گرم کردن یا پخت غذا، مضر بوده و باعث آسیب به مواد غذایی و  اشخاصی که در اطراف آن هستند می‌شوند و بعضی پزشکان نیز این امواج را بی‌خطر می‌دانند.

با این حال احتیاط شرط عقل است و اگر زیاد از این وسیله استفاده می‌کنید باید با توصیه ‌های پزشکی در استفاده از ماکروفر آشنا باشید و آن‌ها را رعایت کنید. در ادامه به صحبت در مورد این توصیه‌ها و نکات ایمنی استفاده از ماکروفر می‌پردازیم.

مهم‌ترین توصیه‌ های پزشکی در استفاده از ماکروفر

طبق اعلام مرکز بهداشت جهانی، اشعه‌های موجود در ماکروفر که برای گرم کردن یا پخت غذا استفاده می‌شوند، خطرساز نبوده، آسیبی به بدن وارد نمی‌کنند و تاثیر مستقیم در ابتلا به بیماری ندارند.

با این حال بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که از این وسیله به ندرت و تنها در زمان لزوم استفاده شود، زیرا استفاده از ماکروفر در دراز مدت باعث مشکلات مختلف در بدن می‌شود. البته به منظور استفاده ایمن از ماکروفر و کاهش خطرات این محصول، نکات و راهکارهایی هم وجود دارد که با توجه به آن‌ها احتمال بیماری در اثر استفاده از ماکروفر، کمتر می‌شود.

این نکات عبارتند از:

استفاده از ظروف مخصوص ماکروفر

  1. اولین توصیه پزشکان برای کاهش خطر استفاده از ماکروفر، استفاده از ظروف مخصوص ماکروفر برای گرم کردن غذا در این وسیله است.
  2. استفاده از ظرف‌های فلزی و آلومینیومی باعث انتشار اشعه‌ها به خارج از دستگاه و جرقه زدن مایکروفر می‌شود.
  3. ظرف‌های پلاستیکی هم در اثر حرارت اشعه‌ها ذوب شده و مواد سمی و مضر آن‌ها وارد غذا می‌شود.
  4. بهترین ظروف جهت استفاده کردن در ماکروفر ظروف شیشه‌ای و سرامیکی هستند.

اطمینان از سلامت دستگاه

  1. اطمینان از سلامت دستگاه پیش از استفاده یکی از مهم‌ترین توصیه های پزشکی در استفاده از ماکروفر است.
  2. در صورتی که درب ماکروفر به خوبی بسته نشود، اشعه‌های آن علاوه بر ورود به غذا از دستگاه نیز خارج می‌شوند.
  3. این مسئله موجب بروز بیماری‌های مختلفی می‌شود که در اثر پرتو و اشعه‌ها به وجود می‌آیند. به منظور کنترل این موضوع و جلوگیری از بروز مشکل و بیماری، درب ماکروفر باید هر چند وقت یکبار بررسی شود.
  4. اگر احساس میکنید درب بخوبی بسته نمیشود و در صورتی که نیاز به تعمیر ماکروفر در منزل دارید با مرکز تعمیر24 تماس بگیرید تا اقدامات لازم به موقع انجام شوند.

 

توصیه های پزشکی در استفاده از ماکروفر

توصیه های پزشکی در استفاده از ماکروفر

 

استفاده از روش پخت مناسب

  • هر کدام از مواد غذایی زمان و روش پخت به خصوصی دارند.
  • برای کاهش خطرات استفاده از ماکروفر و کاربرد بیشتر این وسیله باید هر غذا یا ماده غذایی را تنها بر اساس دستور پخت آن استفاده کرد.
  • برای مثال ویتامین‌هایی مانند C و ویتامین D، نسبت به حرارت حساس هستند و در حرارت زیاد و طولانی مدت از بین می‌روند.
  • به منظور کنترل این موضوع استفاده از برنامه کوتاه ماکروفرها راهکاری مناسب است.
  • یکی توصیه های پزشکی در استفاده از ماکروفر عدم گرم کردن فلفل قرمز است ،فلفل قرمز دارای کپسایسین هست که با حرارت زیاد بخار میشود.
  • بخار کپسایسین میتواند با برخورد به چشم یا تنفس بسیار خطرناک باشد.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر چیزهایی که نباید در مایکروفر گذاشت را مطالعه کنید.

کوچک کردن قطعا غذا قبل از قرار دادن در ماکروفر

  1. از دیگر توصیه‌های مهم پزشکی در استفاده از ماکروفر جهت پخت و پز، کوچک کردن قطعات غذا پیش از قرار دادن آن در ماکروفر است.
  2. این مسئله مدت زمان پخت غذا را کاهش داده و به پخت کامل ماده غذایی نیز کمک می کند.
  3. قطعات بزرگ‌تر شاید در ظاهر پخته شوند اما مغز و بافت میانی‌ آن‌ها خام یا نپخته باقی می‌ماند و این موضوع باعث بیماری‌های مختلف در بدن می‌شود.

استفاده از ماکروفر با برچسب کنترل کیفیت

استفاده از ماکروفرهای تایید شده از نظر سلامت و میزان مصرف انرژی که دارای استاندارد جهانی نیز هستند، از دیگر توصیه های پزشکی در استفاده از ماکروفر است.

طبق این توصیه، ماکروفر‌هایی که از استاندارد برخوردار هستند، همه نکات ایمنی برای جلوگیری از خروج اشعه را رعایت می‌کنند و استفاده از آن‌ها باعث بروز بیماری نمی‌شود.

اشعه این نوع مایکروفر ها و سولاردام ها کالیبره شده و دارای حد مشخصی از تابش هستند، یکی از نکات مهم در تعمیرات سولاردام ال جی زمانی که مگنترون نیاز به تعویض دارد توجه به حد فاصل تابش از تونل اشعه تا غذا میباشد.

نظر کارشناسان تعمیر24 در مورد مایکروفر

  • مایکروفر و سولاردام ها بخش جدا ناپذیر از وسایل منزلی میباشد که در طول روز از آن استفاده میکنیم
  • نکات مهمی که میتواند هم سلامت غذایی شما را تضمین و به دستگاه نیز آسیب نرسد شامل:
  • استفاده از ظروف مایکروفری در زمان پخت یا گرم کردن
  • استفاده از غذاهایی که در اثر حرارت بالا مواد مغذی آن ها مضر نمیشود.
  • تمیز کردن دستگاه پس از استفاده
  • سپردن تعمیرات مایکروفر به اشخاص حرفه برای از بین نرفتن ساختار دستگاه
  • توجه به توصیه های پزشکی در استفاده از ماکروفر و سولاردام ها

لازم به ذکر است انجام خدمات تعمیر مایکروفر در تعمیر 24 شامل برندهایی نظیر:

تعمیرات ماکروفر بوش در منزل:

خدمات و تعویض قطعات در راستای تعمیر ماکروفر بوش با کیفیت، تضمین شده و با استفاده از قطعات اصلی است تا بهره وری دستگاه تعمیر شده به حفظ گردد از طریق راه های ارتباطی نظیر تماس مستقیم و یا ثبت سفارش آنلاین درخواست تعمیرات خود را ثبت کنید.

تعمیر ماکروفر سامسونگ در تهران:

چنانچه نیاز به خدمات تعمیر مایکروفر سامسونگ در محل نداشته باشید میتوانید به یکی از شعب نمایندگی ما در تهران مراجعه کنید، استفاده از خدمات پس از فروش مایکروویو سامسونگ میتواند مزایای شگفت انگیزی را برای شما به ارمغان بیاورد، در ادامه با خدمات نمایندگی تعمیر24 بیشتر آشنا خواهیم شد.

سخن آخر در توصیه های پزشکی

علی‌رغم همه بحث‌ها و نظریاتی که درباره خطرساز بودن استفاده از ماکروفر و پخت و پز در آن وجود دارد، سازمان بهداشت جهانی معتقد است تنها در بعضی موارد خاص، این وسیله باعث بروز مشکل و بیماری می‌شود.

این موارد قابل کنترل هستند و تنها باید از سلامت دستگاه خود قبل از استفاده اطمینان حاصل کنید و مواد غذایی مناسب با ظروف مناسب را در ماکروفر قرار دهید.

پرسش و پاسخ FAQ

آیا پخت و پز در مایکروویو برای سلامتی بی خطر است؟

به دلیل پتانسیل توزیع نابرابر پخت و پز، غذای گرم شده در مایکروویو باید چند دقیقه پس از اتمام پخت در دستگاه بماند تا گرما در سراسر غذا پخش شود.

غذاهای پخته شده در مایکروویو به همان اندازه ایمن هستند و ارزش غذایی مشابهی با غذاهای پخته شده در اجاق گازهای معمولی دارند.

آیا اشعه مایکروویو در طبیعت هم وجود دارد؟

  1. بله، امواج ستارگان، از جمله خورشید، منابع طبیعی از امواج مایکروویو هستند.
  2. تحت شرایط مناسب، اتم ها و مولکول ها می توانند امواج مایکروویو را ساطع کنند.
  3. منابع ساخت دست انسان شامل اجاق‌های مایکروویو، میزرها، مدارها، برج‌های انتقال ارتباطی و رادار است.

تشعشع مایکروویو چیست؟

  • شاید یکی از سئوالات خوب برای رعایت توصیه های پزشکی در استفاده از ماکروفر دانستن نوع اشعه است.
  • امواج مایکروویو نوعی تابش “الکترومغناطیسی” هستند.
  • این بدان معناست که امواج انرژی الکتریکی و مغناطیسی با هم در فضا حرکت می کنند. امواج مایکروویو با امواج رادیویی و اشعه ایکس متفاوت هستند.
  • پرتوهای ایکس پرتوهای یونیزه هستند، به این معنی که می توانند اتم ها و مولکول ها را تغییر داده و به سلول ها آسیب برسانند. پرتوهای یونیزه برای بدن شما مضر هستند. اما تشعشعات غیریونیزان که توسط امواج مایکروویو استفاده می شود مضر نیستند.
  • از موارد مهم توصیه های پزشکی در استفاده از ماکروفر عدم ایستادن در مقابل ماکروفر روشن است.
  • مخصوصا اگر درب شکسته یا مشکل دارد سریعا برای تعمیر ماکروفر ال جی اقدام کنید.

آیا مایکروفر ایمن هستند؟

  1. FDA دارای یک مرکز برای دستگاه‌ها و سلامت رادیولوژیکی (CDRH) است که استانداردهای عملکردی را برای محصولات الکترونیکی اعمال می‌کند تا اطمینان حاصل شود که انتشار تشعشعات برای مردم خطری ندارد.
  2. یک استاندارد فدرال برای همه اجاق‌های مایکروویو، میزان نشتی مایکروویوهای ایمن را در طول عمرشان محدود می‌کند. این مقدار بسیار کمتر از هر مقداری است که می تواند به شما آسیب برساند.
  3. بعلاوه، هرچه از منبع تشعشع دورتر باشید، انرژی مایکروویو کمتر تاثیر می گذارد. تمام اجاق‌ها همچنین با یک سیستم قفل استاندارد ساخته شده‌اند که با باز شدن درب، پرتاب اشعه مایکروویو را متوقف می‌کند.
  4. از توصیه های پزشکی در استفاده از ماکروفر این است که اگر سیستم درب دستگاه شما دچار مشکل است برای جلوگیری از آسیب سریعا برای تعمیرات ماکروفر پاناسونیک خود اقدام کنید.
  5. FDA اجاق های مایکروویو را در آزمایشگاه خود آزمایش می کند تا آزمایش تشعشع سازنده را ارزیابی کند و کنترل کیفیت را انجام دهد.
  6. در حالی که تشعشعات اجاق مایکروویو باعث سرطان نمی شود، اگر در معرض آن قرار بگیرید می تواند باعث سوختگی میشود.

منبع بخشی از مطالب:

What to Know About Microwave Ovens and Your Health

author-avatar

درباره

مرکز خدماتی تعمیر24 با هدف ارتقا خدمت رسانی و افزایش کیفیت آن با بیش از یک دهه فعالیت در این حوزه اکنون یکی از بهترین مراکز تعمیراتی در سطح تهران می باشد.

هیچ نظری وجود ندارد