تعمیر24

معنی Turbo در کولر گازی

دانستن معنی Turbo در کولر گازی به کاربر اجازه می دهد استفاده موثری از اسپیلت داشته باشد، فشردن دکمه توربو در کنترل کولر گازی گزینه سرمایش یا گرمایش سریع را فعال می کند تا دمای اتاقتان را سریع و موثر به دمای دلخواهتان برساند. زمان صرف شده برای رسیدن به دمای مطلوب بستگی به برند […]

بروز رسانی 2024/05/20
2 نظر
معنی Turbo در کولر گازی

دانستن معنی Turbo در کولر گازی به کاربر اجازه می دهد استفاده موثری از اسپیلت داشته باشد، فشردن دکمه توربو در کنترل کولر گازی گزینه سرمایش یا گرمایش سریع را فعال می کند تا دمای اتاقتان را سریع و موثر به دمای دلخواهتان برساند. زمان صرف شده برای رسیدن به دمای مطلوب بستگی به برند و مدل کولر گازی خواهد داشت.

دکمه Turbo بسته به کارخانه سازنده کولر گازی با نام های Carrier ،Power، Jet، Fast، High Power، Super و غیره نیز شناخته می شود. با این حال، اکثر تولید کنندگان کولر گازی این ویژگی را با عنوان “Turbo” نام گذاری می کنند. اگر دکمه Turbo روی کنترل اسپیلت وجود دارد، می توانید این ویژگی را هم در حالت گرما و سرمای کولر گازی فعال کنید.

توجه: اگر این ویژگی در کولر گازی وجود نداشته باشد نمی توان آن را به دستگاه اضافه کرد.

کاربرد دکمه Turbo در کولر گازی

اگر تازه به منزل (یا محل کار) رسیدید و هوا بسیار گرم (یا سرد) است برای رسیدن به دما مطلوب باید از دکمه توربو کولر گازی استفاده کنید.

در این برنامه کمپرسور با بیشترین توان کار می کند و بلوور فن پنل داخلی روی سریع ترین دور قرار می گیرد تا دما را سریعا به میزان مطلوب برای شما برساند.

 

دکمه توربو در کنترل کولر گازی

دکمه توربو در کنترل کولر گازی

 

میزان مصرف برق در حالت توربو

با فشردن دکمه توربو، دستگاه روی بالاترین توان قرار می گیرد میزان مصرف برق در این برنامه نیز بالاترین میزان برق مصرفی خواهد بود.

معمولا به طور اتوماتیک این برنامه برای 30 دقیقه فعال است و غیر فعال می شود.

اگر به اشتباه آن را فعال کرده اید با فشردن مجدد دکمه توربو، برنامه غیر فعال می شود.

نتیجه گیری

معنی دکمه Turbo در کولر گازی استفاده از بیشترین توان کمپرسور و فن برای حالت سرمایش ( یا حالت گرمایش) است. اگر نیاز به بازدهی بالاتر در زمان کوتاهی دارید دکمه توربو در کنترل کولر گازی را به فشارید و پس از چند دقیقه از درجه هوای دلخواه خود لذت ببرید. پس از 30 دقیقه به صورت خودکار برنامه متوقف می شود و دستگاه به صورت نرمال شروع به کار می کند.

با استفاده از برنامه توربو دستگاه به شکل بی وقفه و بدون توجه به مقدار دمای محیط کار می کند.

سئوالات متداول

شما می توانید سئوال خود را در بخش دیدگاه از متخصصان تعمیر24 بپرسید.

فرق دکمه Eco و Turbo در کولر گازی چیست؟

  •  کارایی این برنامه در جهت مخالف برنامه Eco است.
  • برنامه اکو در مدل های اینورتر برای کاهش مصرف برق کولر گازی دما را تا 3 درجه در حالت سرمایش کاهش و در حالت گرمایش افزایش می دهد.
  • پس اسیپلت زمان زیادی برای رسیدن به دمای مطلوب روشن است.

آیا استفاده از برنامه Turbo منجر به خرابی اسپیلت می شود؟

از نظر کارشناسان تعمیر کولر گازی استفاده پشت سر هم از برنامه Turbo منجر به افزایش استهلاک موتور، داغ شدن بیش از حد و خاموش شدن ناگهانی دستگاه می شود چون در این برنامه کمپرسور از حداکثر توان خود به شکل یکسره استفاده می کند.

چگونه دکمه توربو در کنترل کولر گازی را فعال یا غیر فعال کنم؟

  • برای استفاده از برنامه Turbo ابتدا دستگاه را روشن کنید.
  • با استفاده از Mode حالت استفاده از کولر گازی را انتخاب کنید. (گرمایش یا سرمایش)
  • تنظیم درجه برای فعال سازی این برنامه مهم نیست و تنها حالت سرمایش یا گرمایش مهم است.
  • سپس دکمه Turbo را فشار دهید تا برنامه شروع شود.
  • اگر به اشتباه برنامه توربو را فعال کردید با فشردن مجدد این دکمه، برنامه غیر فعال می شود.

منبع: ?What is the function of Turbo mode in an air conditioner

اگر علاقمند بودید به اشتراک بگذارید
مطالب مرتبط شاید علاقمند باشید
تشخیص لوله رفت و برگشت کولر گازی

تشخیص لوله رفت و برگشت کولر گازی

در خیلی از مقاله های عیب یابی کولر گازی در مورد لوله های رفت و برگشت شنیده اید تشخیص لوله رفت و برگشت کولر گازی به شما کمک می کند بتوانید درک بهتری از اجزای اسپیلت خود داشته باشید. گاز مبرد توسط لوله های مسی از کمپرسور به سمت پنل فرستاده می شود پس از […]

راهنمای خدمات و ایراد های کولرگازی 0
3 ماه پیش
آموزش شسشتو و تمیز کردن کولرگازی

آموزش شسشتو و تمیز کردن کولرگازی

شستشوی کولرگازی (پنجره ای، دو تکه و دیواری) ایده ای عالی برای سرویس و افزایش کارایی دستگاه است، فرا رسیدن تابستان با خنک نگه داشتن محیط توسط سیستم های سرمایش لذت بخش است. اما ممکن است اسپیلت پس مدتی راندمان خود را از دست بدهد شستن و تمیز کردن کولرگازی مهم ترین قدم برای بازیابی […]

راهنمای خدمات و ایراد های کولرگازی 2
4 ماه پیش
تمیز کردن فیلتر کولر گازی

تمیز کردن فیلتر کولر گازی

تمیز کردن فیلتر کولر گازی برای حفظ  کیفیت خنک کنندگی و عملکرد دستگاه مهم است. باید فیلتر کولر های گازی دیواری، پنجره ای و دو تکه را بر اساس میزان آلودگی و گرد و خاک محل زندگی خود به شکل دوره ای تمیز کنید تا منجر به انسداد آن و انتقال کثیفی به بلوور فن […]

راهنمای خدمات و ایراد های کولرگازی 2
4 ماه پیش
  • سلام ممنون از مقاله خوبتون با توضیحاتی که دادید تونستم به راحتی از دکمه توربو استفاده کنم ولی سرمایش کولر گازیم به مقدار دلخواهم نیست.
    • نویسنده
      سلام اگر سرمایش کم است ابتدا فیلتر های پنل را تمیز کنید در صورت نیاز برای تعمیرات اقدام کنیدو
تعمیر24

شرکت تعمیر24 با ارائه خدمات تخصصی تعمیرات لوازم خانگی با اعزام تکنسین، عیب یابی و تعمیرات لوازم منزل را در بیش از 80% مواقع بدون انتقال دستگاه به کارگاه در محل انجام می دهد.

لازم به ذکر است این مجموعه در راستای تسهیل خدمات و تعمیرات لوازم خانگی از سال 1383 شروع به فعالیت نمود. وجه تمایز تعمیر 24 سابقه خدمات نیست، ارائه بالاترین کیفیت به همراه گارانتی معتبر و استفاده از قطعات اصلی در کنار سرعت عمل و دقت، همواره سیاست این مجموعه است.

02166698370 با خدمات 24 ساعته در کنار شما هستیم!
تمامی حقوق این قالب محفوظ است