راهنمای خدمات ماشین لباسشویی

علت آب دادن لباسشویی از جاپودری ماشین

علت آب دادن لباسشویی از جاپودری ماشین

علت آب دادن لباسشویی از جاپودری ماشین اسنوا، بوش، ال جی، سامسونگ، پاکشوما، دوو و سایر برندهای دیگر از تراز نامناسب پایه ها بخصوص در زمان نصب ناشی می شود، اما دلایل دیگری مثل: بالا بودن فشار آب ورودی، گرفتگی خروجی یا شکستگی قاب دلیل نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی خواهد بود.

بی توجهی به نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی احتمال آسیب دیدن دستگاه و کف منزل را افزایش می دهد، چنانچه ایراد از مشکلاتی چون عدم تراز بودن یا گرفتگی قسمت های دستگاه باشد نیازی به تعمیرکار ندارید اما در مواردی که خرابی قطعاتی مثل هیدروستات باعث این اتفاق باشد باید برای تعمیر ماشین لباسشویی اقدام کنید.

1. کشوی شوینده باید به طور کامل بسته شود

جاپودری باید کاملاً بسته باشد، در زمان روشن شدن لباسشویی، آب از آن عبور می کند.

اگر پشت آن چیزی گیر کرده باشد یا به هر دلیل به طور کامل بسته نشود ممکن است به راحتی از اطراف جاپودری آب روی زمین نشت کند.

2. لباسشویی به خوبی تراز نشده است

در زمان نصب لباسشویی (پس از خرید یا جابجایی در محل دیگر) ابتدا باید پایه های آن تراز باشد وجود شیب در پایه ها یا انتخاب سطح نامناسب در زمان آبگیری علت نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی خواهد بود.

با تراز کردن ماشین لباسشویی مشکل را برطرف کنید. بی توجهی به این مسئله ساده به مرور زمان باعث آسیب به قطعاتی مثل دیگ و بلبرینگ ها است و در نهایت با لرزش و صدای زیاد لباسشویی روبرو خواهید شد.

3. کیپ شدن مسیر جاپودری علت نشت آب است

آب پس از وارد شدن به لباسشویی از قسمت شیربرقی به جاپودری هدایت می شود، اگر قسمت خروجی جاپودری بخاطر رسوب شوینده کیپ شده باشد علت آب دادن لباسشویی از این قسمت ماشین است.

اگر آب ورودی با فشار کمی وارد دستگاه شود نمی تواند بخوبی پودر را از جاپودری خارج کند که با گذشت زمان منجر به بسته شدن مسیر می شود.

جاپودری لباسشویی از دو بخش ثابت و متحرک تشکیل می شود، زیر قسمت ثابت جاپودری جنت خروجی آب (لوله پلاستیکی سیاه رنگ) وجود دارد ممکن است به دلیل نوسان دمای آب تغییر شکل دهد یا بخاطر جرم، کثیفی و پیچ خوردن مسدود شود و نتواند آب را به دیگ منتقل کند.

برای بررسی آن باید قاب روی لباسشویی را باز کنید بست جنت را بوسیله دم باریک باز کنید لوله را در بیاورید اگر دچار گرفتگی بود، انسداد را رفع کنید و اگر مشکلی داشت آن را تعویض کنید.

 

علت آب دادن لباسشویی از جاپودری ماشین

علت آب دادن لباسشویی از جاپودری ماشین

 

4. زمانی که جاپودری شکسته یا ترک دارد آب نشت می کند

اگر شاهد نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی هستید جاپودری را از دستگاه خارج کنید به دقت اطراف آن را بررسی کنید وجود هر گونه شکستگی و ترک روی آن باعث آبریزی می شود.

جاپودری از دو بخش بی حرکت و متحرک تشکیل شده، قسمت بی حرکت محل اتصال لوله های داخلی و خارجی آب است. بخش متحرک جایی است که در آن پودر ریخته می شود.

علت آب دادن لباسشویی از جاپودری ماشین از فرسوده شدن جاپودری در طول زمان است، پس از فرسودگی یا بخاطر باز و بستن محکم دچار شکستگی (یا ترک خوردگی) می شود.

اگر می خواهید مطمئن شوید که علت نشت آب از جاپودری لباسشویی بخاطر شستگی است قسمت متحرک را خارج کنید داخل آن مقداری آب بریزید ببینین آیا از این قسمت نشت می کند یا نه؟ در صورت وجود ترک و شکستگی باید عوض شود.

5. فشار زیاد آب علت آبریزی از جاپودری لباسشویی است

در مواقعی به دلیل زیاد بودن فشار آب منطقه یا استفاده از پمپ قوی، آب با فشار زیادی وارد لباسشویی و جاپودری می شود، می توانید فشار آب را با تنظیم شیر پیسوار ورودی تا حدی کاهش دهید تا هم از هدر رفت آب و نشت آب از جاپودری لباسشویی جلوگیری کنید.

6. لرزش شدید حین شستشو

اگر لباسشویی تراز است ولی در زمان اجرای برنامه حرکت یا لرزش زیادی دارد سریعا دست بکار شوید تا علت لرزش لباسشویی ممکن است موضوع ساده ای باشد مثل کم ریختن لباس داخل دیگ اما دلیل هر چه باشد باید سریعا آن را بیابید، اگر حرکت به شکل ضربه ای باشد علت آب دادن لباسشویی از جاپودری ماشین از تکان های دستگاه است.

7. مشکلات مربوط به سنسور سطح آب

قطعه به اسم هیدروستات که سنسور تشخیص میزان آب داخل دیگ است اگر دچار ایراد باشد دلیل آبریزی از جاپودری لباسشویی خوهد بود.

چنانچه آب به میزان لازم برسد و هیدروستات دستور قطع شدن جریان را ندهد نشت آب رخ می دهد.

8. استفاده از شوینده زیاد

اگر به دنبال شسته شده بهتر لباس های خود هستید، میزان بار لباس ها در یک دفعه شستشو زیاد نکنید و نگذارید لباس ها بیش از حد کثیف شوند چون زیاد ریختن لباس داخل دیگ علت تمیز نشستن لباسشویی است و اکثر کاربران فکر می کنند با استفاده از شوینده بیشتر می توانند بار سنگین و کثیفی زیاد لباس هایشان را برای یک شستشوی خوب جبران کنند در اینصورت که سریعا خروجی آب کشو با شوینده قفل می شود و علت آب دادن لباسشویی از جاپودری ماشین است.

البته استفاده زیاد از پودر یا استفاده از پودر دستی بجای ماشینی باعث کف کردن بیشتر و علت نشت آب از درب لباسشویی نیز می باشد.

سئوالات متداول

چنانچه پرسشی برای یافتن علت آب دادن لباسشویی از جاپودری ماشین دارید، آن را در قسمت دیدگاه با کارشناسان تعمیر24 در میان بگذارید.

چه عواملی باعث انسداد مسیر آب در جاپودری لباسشویی است؟

  • بکارگیری شوینده های بی کیفیت
  • ریختن مقدار زیاد شوینده
  • بی توجهی به تمیز کردن و جرم گیری جاپودری پس از چندین بار استفاده
  • بالا بودن فشار ورودی آب
  • استفاده از پودر دستی که کف زیادی دارد.

نکته: اگر از کپسول ژله ای برای شستشو استفاده می کنید آن را قبل از شستشو داخل دیگ قرار دهید و به هیچ عنوان آن را درون جاپودری نگذارید، بی توجهی به توضیحات نحوه استفاده از کپسول ژله ای باعث گرفتگی خروجی آب کشوی شوینده و نشت آب می شود.

نحوه جرم گیری و سرویس جاپودری برای جلوگیری از نشتی چگونه است؟

  • با بررسی عوامل آبریزی یکی از مهم ترین دلایل نشت آب از جاپودری لباسشویی کیپ بودن مسیر است.
  • با سرویس دوره ای و پاک کردن منظم جاپودری پس از هر 30 شستشو از رسوب شوینده و جرم در خروجی جاپودری جلوگیری کنید.
  • ابتدا پریز لباسشویی را از برق در بیاورید.
  • به آرامی جاپودری را از دستگاه خارج کنید. در برخی مدل ها باید زبانه قفل (شاسی) را فشار دهید تا کاملاً از دستگاه جدا شود.
  • هنگامی که کشوی شوینده را از محفظه خارج کردید، آن را در سینک قرار دهید و بگذارید حداقل نیم ساعت داخل آب داغ خیس بخورد.
  • سعی کنید تمامی قسمت های آن را با یک مسواک تمیز کنید.
  • اگر قسمت خروجی رسوب بسته است آن را با آب گرم و مسواک تمیز کنید.
  • سپس با یک پارچه آن را خشک کنید و سر جایش قرار دهید.
  • دقت کنید که جاپودری به خوبی بر روی دستگاه سوار و بسته شده است تا علت آب دادن لباسشویی از جاپودری ماشین بخاطر نوع بستن آن نباشد.

نتیجه گیری

هنگامی که علت نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی مشخص شد، می توانید تعیین کنید که آیا به تنهایی می توانید آن را برطرف کنید یا نیاز به تعمیر لباسشویی خود دارید؟ در بیشتر اوقات با درآوردن کشوی شوینده و ریختن آب داغ به داخل آن گرفتگی جاپودری رفع می شود. با این حال، اما ممکن است به دلیل شکستگی و ترک خوردن پلاستیک های اطراف به یک کشوی شوینده جدید نیاز داشته باشید، در برخی موارد هم بخاطر مشکلاتی نظیر؛ نصب غیراصولی ماشین لباسشویی و بد جا رفتن کشو، آبریزی از جاپودری اتفاق بیافتد.

قبل از چیز توجه کنید آبریزی از کجا اتفاق می افتد چون علت نشت آب از زیر لباسشویی با آب دادن از درب و کشوی جاپودری متفاوت است، همچنین امیدواریم با مطالعه این مقاله مشکل نشتی آب را بتوانید خودتان بدون نیاز به تعمیرگاه برطرف کرده باشید.

author-avatar

درباره

مرکز خدماتی تعمیر24 با هدف ارتقا خدمت رسانی و افزایش کیفیت آن با بیش از یک دهه فعالیت در این حوزه اکنون یکی از بهترین مراکز تعمیراتی در سطح تهران می باشد.

هیچ نظری وجود ندارد